snorunge?

idag bestämde jag mig för att baka bullar.

påväg hem från jobbet stannade jag till på ica och skulle handla lite ingridienser.
När jag ändå var i affären så passade jag på att handla lite mat också.

 det var fullt med varor i alla gånger eftersom butiken fått leverans. jag och en dam i 50års-åldern  hamnade i ett samtal-

tanten:
" jag skulle behöva lite fryst fisk.. skulle du kunna hämta det åt mig"

Taylor:
" jag jobbar inte i butiken tyvärr"

Tanten: ( nu med en irriterad stämma)
"men det e fullt med varor framför frysarna och jag skulle verkligen behöva fryst fisk. kan du hämta åt mig"

Taylor:( nu lite irriterad å på krigsstigen)
" jag jobbar inte i butiken. du får fråga ngn i personalen"

Tanten : ( nu jättearg)
KAN DU HÄMTA FRYST FISK , JAG KOMMER JU INTE ÅT FRYSARNA

Taylor: ( oförstående över varför tantne e så arg)
" *fniss* Jag har jättestökigt hemma å skulle  verkligen behöva ha städat.. kan du hjälpa mig med det?"

jag vänder mig om och går

tanten mumlar:
" snorunge"

jag vänder mig mot henne och frågar:
" vad sa du?"

" det var inget sa tanten och kollade skamset ner i golvet"

Taylor- tanten ETT- NOLL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback