lågt styr

Begravning av farfar idag.
Min första begravning.
När jag satte mig på andra bänkraden  mellan mamma och syster så hade jag en klar taktik.
Jag skulle hålla låg profil.. tänka på ngt annat för att inte börja gråta.

En bön av prästinnan och sen .... hade vi släppt taktiken helt. blivit tagna på sängen..

2 toner in på " en vänlig grönska" så var jag redan tvungen att tjippa efter luft och byta ut näsduken jag fått av mor....

Jag grät så att tårarna sprutade.... jag hörde folk bredvid, bakom och framför snörvla och tjippa efter luft.

DET VAR VACKERT!!!

jag konstaterade att det på ngt sätt är tur att bänkarna i kyrkan inte är placerade i en cirkel... då skulle man under en begravning inte kunna sjunga ett endaste ord när man såg alla andra som med svullna ögon grät i takt till orgeln.

ps. jag sjöng 2 ord i dag... 1 av dom var fel.....Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback