Murphy min antagoist

Ute i god tid för en gångs skull.
Låghelg i skellefteå väntade.
När jag ska checka i på själv-incheckningen sväljer automaten kortet.

Svetten börjar rinna.. en  receptionist kommer fram till mig och frågar vad som hänt.

Jag förklarar att automaten svalt mitt kort.
Hon ringer på ngt sorts vaktmästare som skulle komma.

Tiden går och går.
Jag blir mer och mer stressad.
Tillslut kommer vaktmästaren å börjar pula med maskinen.

Det är tydligen  ett stort problem. kortet har tydligen försvunnit likt en fjärt.

När kortet väl har kommit ut är gaten stängd och jag hinner inte med det plan jag egentligen skulle.

Damerna är nu väldigt tillmötesgående... Jag är förbannad.

Damerna säger att dom kan boka in mig på den sena flighten som skulle gå 18.55

Jag e svettig och väser:
" jag ska se match 19.00"

Damerna säger:
" ja då kan du höra med skyways, dom har en avgång 17.00."

Jag är nu mer förbannad.

" det är ju er jävla automat som har strulat till det för mig... ni får för fan se till att boka om mig på skyways flight och det utan kostnad".

damerna ringer efter ngn sorts " chef".

Chefen ringer några samtal.

Nu sitter jag här å funderar på vad jag ska köpa för matkupongen ... Den jag fick GRATIS som plåster på såren:D

Nu ska jag sänka en öl!!!

PUSS hej!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback