det bidde 80mils förlust.

skellefteå körde över Brynäs i Skellefteå Kraft arena.
Jag vill inte ta ngn ära från spelarna i skellefteå, men Brynäs kom inte upp i sin normala standard.
Jag må låta som en, no offense mot bloggaren, hockeysosse, men sånt e fallet.

Två minnesvärda stunder från matchen som ganska bra speglar mina tankar om matchen.

första är frånden tredje perioden då skellefteå hade en ruskig press och skotten och efterföljande " NEEEEEEJ" från hemmapubliken gång på gång. Å där satt jag å tänkte på Kladdkake-sm ( som för övrigt går av stapeln i sthlm denna helg) och  bänkgrannarnas påse med alhgrens biler.

Den andra  är i matchens slutminuter då Jonathan Granström förlorade en närkamp mot en skellefteå-spelare.
Graström bytte omedelbart och sparkade ilsket skridskon i sargen.

varken jag eller brynäs är nöjda med kvällens insats.

På lördag är det match mot Sportklubben i Läkerol Arena. tuff match igen, men jag ser possetivt... en förlust skapar revanchlusta för spelarna och  uppskattningen efter en seger för oss fans.

Nu blir det tydligen kvällsmål på Statiol   CARL IS UNDRAR VAD SOM HÄNDE MED EFTER-MATCHEN-MAT PÅ MAX

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback