på torsdag äts det ärtsoppa....

Idag är det torsdag... Min vana( läs: en gång på 100) trogen , passade jag på att köra ett gympass på lunchen.
Det var rätt så tomt på gymmet och bara ett par pensionärer, arbetslösa och kroppsbyggare var där och tränade i takt med " gym-kalles " hembrända techno-cd".

På schemat idag stod Ben och bröst - tungt pass( 6-8 reps).
Då jag ville ha hjälp med ett "pass" ( när en person hjälper på slutet av reptetitionsserie) bad jag den störste killen på gymmet.

Han log lite snett, flexxade( spände) överkroppen och sa:
" Visst, Hur många ska du köra"

Jag svarar:
" 6-8 reps, jag säger till när jag behöver hjälp.

Allt gick som det skulle och han var bara tvungen att hjälpa till på den sista..

När jag ska resa mig från bänken tog jag i så mycket att jag la av en brakskit....

Denna gång var det ingen tvekan om att ngn skulle höra...
Jag finner mig snabbt och säger:
" OJ, förlåt, jag käkade ärtsoppa till lunch" (OBS : dagens lögn)

jag trodde den enorma gymkillen skulle bli sne och förvandla mig till en hopknögglad pantburk, men istället skrattae han lite och sa...

" Säg till om du behöver mer pass, men skippa ärtsoppan nästa gång"

Han återvände till sin roddmaskin.- där han använde alla vikterna- SÅKLART!!!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback