KFG 483

Hej allesammans.
Påväg hem från jobbet i torsdags hamnade jag i köer.
När man sitter i kö , har man ju inte så mycket att göra, så när man har rattat in rätt kanal på radion, höjt volymen lite, kollat efter skräp mellan framtänderna lagt armen i en perfekt båge på ratten och rättat till solglasögonen, då.
Då börjar man kika på folk runtomkring en.

till min stora belåtenhet såg jag en ung man i en swift som pillade sig i näsan, eller grävde kanske är mer målande för vad han höll på med.
Jag fnissade till för mig själv å sa med annoying devil-röst( den röda djävulen i balls of steel för er som sett):
" Yes, yes I can see you"

Men mitt lyckorus förbyttes hastigt mot en känsla , liksom den du får när du ätir räksallad sent efter en hård kväll på krogen KRÄKKÄNSLA-

Detta  då den unge mannen skottade in sin stora snorkuse i käften och tuggade glatt i sig den.
 Så om ni ser en swift med regplåt KFG 483, var inte sena med att berätta för chauffören att vanligt folk slutade använda sig av fjällrävens nässkafferi vid 5 års ålder!

Midsommar idag. blommorna under huvudkudden ger nog inga kloka svar.
Sill, grill och dill. dagens rim-ramsa.
Midsommar är ett tillfälle att träffa sina vänner, dansa, äta gott , men kanske framförallt ett tillfälle att supa sig snygg och lycklig.

Passa nu på att njuta av långhelgen och hoppas på en kyss eller två!

tack alla som läser bloggen min..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback