älgjakt?

Igår efter en natt med för lite sömn stapplade jag upp och hittade Jacob på min soffa.
efter ett par jordgubbar, en näve löst och några kvarlämnade pannkakor från natten , så begav sig Mr. J hemmåt för att förbereda middag för 17 hockeykillar- GRATTIS.

Själv for jag till mor och far där min uppgift( ofrivillig) som kattvakt fortsatte.
trött som ett ägg la jag mig på soffan och vaknade fyra timmar senare.

Hem igen för att duscha och äta middag.
lördagsmiddag= bea, pompa och flärrefille( fläskfilé)

framåt natten ringde damerna från norr och frågade om dom kunde komma och lämna en liten gåva.

"givetvis", sa jag och tänkte att det alltid är trevlig med presenter.

efter tunnelbanestrul kom damerna , andfådda som två alkisar efter språngmarch upp för fyra trappor.

jag fick västerbottenost- vad trodde du?

och en trofé I  form av ett älghuvud( Marias far är ju jägare). så nu sitter ett älghuvud i min hall. bild kommer senare, men den gör sig bäst på plats.

Välkomna, jag sätter på kaffet. 3569 är koden.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback