måldomarens uppgift.

I ishockey kan huduvdomaren ta hjälp av en måldomare när en situation har uppstådd och han inte kan avgöra om pucken var inne eller ej.

Måldomaren har ett antal kameror i och runt buren att ta hjälp av för att ett så korrekt beslut som möjlig skall kunna tas.

Så var fallet i både matchen Skellefteå- Timrå och Södertälje- Brynäs.
Den sistnämnda följde jag via radiosporten då kommentatorn vräker ur sig följande.


" han (domaren) ska prata med ngn gubbe som sitter på läktaren och kollar
på video"

Hahahaha... hur komiskt är det inte?
Det låter som om han tror att man gett någon random kille ett gäng kameror, några överkokta korvar å ett par koppar kaffe för att ta ett viktigt beslut... typ som " vågmästaren" i Parlamentet.

Jag skrattade så jag grät.
Skrattar igen nu när jag tänker på det!

*LER GAYIGT*

Kommentarer
Postat av: Emma

Alltså jag vet inte varför jag läser hennes blogg. Är lika road/irriterad varje gång jag stänger ner fönstret. AH!
Hur är läget med Mr. Taylor idag? =)

2008-02-26 @ 21:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback