sagan om carl och taxichaffisen

har varit lite irriterad idag.

och den bästa medicinen mot irritation är för mig antingen att tala med Kärran i luren eller att gå å träna.
så efter att lagt på luren med kärran i så knöt jag löparskorna å började min löparrunda mot gymmet.

efter cirka 1 kilometer  måste man korsa vägen på ett obevakat övergångsställe( ni vet herr gårman).
man kan som bilist se om någon är påväg att korsa vägen på ca 500 meters avstånd.

när jag är påväg över kommer en taxichaffis i 150 blås å jag ser att han inte kommer stanna.. så i det ögonblick som han passerar skickar jag iväg den kladdigaste å största snor spottloskan som jag samlat ihop från det ögonblick jag såg att han inte skulle stanna.

OCH PRICKAR PPERFEKT PÅ VINDRUTAN.

Sen är det enda jag ser bromsljus och när jag kommer springandes står taxichauffören vid vägkanten å skriker på mig.

"JÄVLA IDIOT ", säger taxichauffören

" Idiot??" frågar jag?

" den stora idioten är väl du som står här å gormar på mig när du har skyldighet att släppa över mig", fortsätter jag.

" IDIOT, jag såg dig ju inte", försvarar taxichauffören sig med.

" Ne just det, Jag såg inte dig heller,  TAXISOPA" säger jag triumferande.

Slut på argument hos taxinissen , ett uppsträckt långfinger från honom och ett hånflin från mig....

end of discussion

Taylor - Taxi Stockholm  ETT (1) NOLL(0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback