när man bara inte får säga saker.

ibland är det dådär , ni vet, tabu på vissa saker.
för att förhindra det pinsamma med att säga just dom tabuorden går man runt och säger tyst för sig själv.

" säg inte,, säg INTE det"

idag var jag påväg till en ny kund i sköndal( en bit utanför sthlm) det var en badplats där som gjort allting handikappvänligt, det enda i sverige faktiskt...dom kallar det handikappbadet

Ni som känner mig vet att jag tyckte om att göra mig lite rolig sådär, så¨på morgonen när vi satt å fika sa jag till mina kollegor:

" jag ska till den där nya kunden i sköndal idag, jag ska nog passa på å fråga om det är CP-badet."

folk skrattade.

när jag var påväg ner till själva badplatsen lite senare sa jag till mig själv:
" säg inte cp, badet, säg inte cp-badet"

vad tror ni hände....?

" Är det det har som är Cp-badet"

tack och lov hade killen humor.. annars kunde det bli tråkigt.


behöver jag säga att vi fick kunden?:)

Update:
en gång då jag pratade med kerstin i telefon( jag brukar " pussa" henne då vi ska lägga på). då hade hon bestämt sig för att säga " puss " till mig en gång... med min timeing hade jag bestämt mig för att inte säga puss denna gång och häver ur mig:

" PRUTT"

charmerande!!

" ibland vill man ta tillbaka orden"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback