jösse

efter en morgon med en hysterisk moder, en irriterad fader och en seg syser  klämde vi ( mamma, pappa, malin, per och jag) in oss i Lyx-vagnen  och begav oss mot Grisslehamn i roslagen där bröllop väntade.

Efter ettstopp på Mcdonalds , som tog lite väl lång tid, hade vi nu plötsligt väldigt bråttom.
Gasen i botten trodde vi, men eftersom vägen var full med vägsniglar kom vi till incheckningen på hotellet 40 minuter innan vigseln skulle äga rum

Malin och per fick en nyckel till sitt dubbelrum,
Jag fick en nyckel till mitt singelrum,

Bara ett par minuter senare knackade mor och far på min dörr. där stod dom som två packade åsnor och trängde sig på.

De förklarade att deras rum inte var klart ännu och att dom därför var tvungna att göra sig i ordning inne hos mig.
Vi kollade på varandra som ole och Stig-helmer vid deras incheckning på laspalmas och sa.
" Ja det går bra"

Nästa problem var inte långt borta.
Eftersom det var ett singelrum fanns det bara en handduk. så jag remmade iväg ner till receptionen för att hämta två till - inga problem.

men när jag kommer in i rummet har morsan redan hittat en handduk, eftersom hon inte ser sin egen hand framför sig utan glasögon har hon lyckats få tag i badrumsmattan , som hon torkar sig med.

Känslan med stressen, handdukarna och duschen påminner lite om en annan sällskapsresanfilm, nämligen den i fjällen.

när " snåla" familjen ska fotografera sig.

"IN. UT.. AH MEN IIIN", ja ni vet.

trots allt detta han vi i god tid till vigseln. ETT vackert bröllop med en middag och efterfest som var sjukt rolig.

Ja , dansade, svettades, drack öl, dansade, spelade luftgitarr med slipsen runt huvudet och hann med 2 skjortbyten...

det ni!!

nu har jag köpt löst och ska se en film!!!

bilder kommer.

PUSS

" hört igår: 'dig går det ju inte ens att supa snygg'- kanske stämmer"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback