firar vi inte jul i december?

idag när jag på min shopingturné såg ett erbjudande på att kunde kopiera 3 st nycklar för 150 spänn kunde jag bara inte låta bli.

Jag önskar jag hade haft John med mig . John som är av den gamla skolan. " gud vad  billigt, det måste vara ngt fel".

Eftersom det behövs 3 nycklar för att komma in i mitt hem ( 1 till porten ett polislås och ett vanligt lås) tyckte jag det var en bra ide.

Ena nyckeln till dörren och den till trappuppgången är sjuktligt lika. Så för att slippa framtida problem med att hitta rätt nyckel i mörkret på fyllan ombad jag nyckeltillverkaren att göra en av de två platta nycklarna i mässing så att man kan se skillnad på dom..

Men när jag några timmar senare skulle pröva de nya nycklarna till trappuppgången ser jag att han gjort den enda udda nyckeln i mässing och de två nästintill identiska platta nycklarna i silver.....

om han tror att jag inte ser skillnad på en lång å smal och en platt å kort nyckel kan man undra vad han tror jag tar för svampar när jag festar...

Nu på kvällen funderade nyckeln inte i låset heller.. kan man reklamera nyckeln...

Fy fan.. trodde tomtarna var aktiva i december, men jag har väl fel som vanligt....

" kny-kny knycklar.. som vicke skulle sagt.. problemet på fyllan kommer kvarstå för min del"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback