" Vad hände igår?"


Jag vaknade upp med just den tanken.

Det var torra brödskivor och proviva till frukost.


En vända ner till stan för att köpa biljetter, linsvätska hem för att lira ett par stenhårda bordshockeymatcher- Vinst 35-5 och 25-2


Ner på stan igen för att käka lunch med ÅKE OCH KÄRSTIN.


Iväg med nämnda personer till Match...


En förlust, ett gäng öl, en fyllegubbe som trodde jag spelade i Brynäs, buss hem och diskussion med brynäs äldsta fan( ?? eller? över 100 år i varje fall).


Han var bekymrad över att alla sponsorer skulle försvinna om brynäs hamnade i kvalserien.

Kärstin lugnade honom med att Hon( Kärstin ) och det legendariska brynäs-fanet " HOCKEY-EVA" -trots att kvalserie och slutspel redan börjat- trodde på slutspel för Brynäs. SKEVT???


Stop i Centrum och 20 minuters väntan på en hamburgare . Vidare till Heratbreak för en öl och smygstämpla handen för att komma förbi den kilometerlånga kön som finns utanför nattklubben en löningslördag.


Nästa anhalt. Interpool. Ett par öl, barhäng och matchen Leksand-Mora.


Hem för att brassa käk.... TOMT.....


Vaknar upp på köksgolvet kl 05.14. Smsar sporadiskt och lägger mig för att sova.

Där ligger "ngn". bryr mig inte mer om det.


Vaknar upp 07.30 - återigen på köksgolvet. telefon och bryänströjja ligger på skrinet.

Återvänder till sängen där denna okända person fortfarande ligger....


09.14 slår jag upp ögonen. går å slår en sjua... bereder ett par frukosts-smörgåsar.... I hallen mellan kök och sovrum möter jag den den okända personen och vi kollar på varandra og frågar med en snopen min:

" Vad hände igår"

Gapskratt utbryter.....


FY FAN VILKEN UPPLEVELSE!!!!


Ps. det finns tydligen massor av klyftpotatis , fläskfile och bea för den som vill ha ...(obs micro-värmd).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback