Dreamcatcher

Jag var ute å körde bil, utan någon egentliganledning, hade inte så mycket att göra...
När jag kört en stund hamnade jag bakom en bil som intresserade mig enormt... Jag kunde inte låta bli att följa den... Vid ett rödljus körde jag upp jämnsides och fick ögonkontakt med chauffören- en dam i 20års åldern- jag möttes av ett leende och mitt hjärta slog en loop.

Jag var nu som besatt av bilen, eller om det var chauffören låter jag vara osagt.
Jag följde efter den i flera veckor.

Och allt eftersom tiden gick blev min bil allt större och större och vägen den intressanta bilen tog blev allt smalare och smalare.
Tillsist åkte bilen till ett ställe där det var så smalt att jag var tvungen att göra en förbjuden vänstersväng...
Vägen till vänster ledde till Danvikstull. där stannade bilen.

Märkligt eftersom min vän martin ( cragus) hade frågat om jag ville luncha just där.
den unga kvinnan- chauffören till bilen- sa :
" Hälsa Martin.....du jag får sparken om jag fortsätter detta"

Hur hon viste om lunchen hade jag ingen aning om...
Där står jag å stampar just nu. vad sker nu?  tänker på det där leendet jag fick och jag besöker platsen där jag först såg bilen, men där är det nu tomt och bara en massa kryptiska meddelanden skrivna.

Är det ett tecken?

"Det som sker. Och sker det så är detta inte värt ngt" , sa en god vän en gång.

Vad händer nu? jag vill gå vidare, men det går inte så länge bilen gömmer sig....

Vad betyder denna skeva dröm?



Lunchen var utsökt.
Buffe bestående av pannkaka , sylt och grädda samt flygande jacob.

*Ler halvgayigt*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback