Den gamle damen

Idag träffade jag en kärring närjag var å handlade..
hon irriterade mig först eftersom hon gång på gång körde in i mina bakhasor när jag stod å skulel köpa kaffe.

När jag sedan vände mig om och skulle på ett irriterad sätt be henne vara försiktig med sin kundvagn såg jag att det var en jätteliten gammal tant med glasögon så tjocka som flaskbottnar, och jag kunde givetvis inte skälla ut den stackars tanten , det hade jag inte hjärta till.

När hon såg att jag vänte mig om sken hon upp som en sol och sa med en gammal dams röst:

Skulle du kunne hjälpa mig att hitta classic caffe mellanrost brygg som det är 3 för 69 på....

Givetvis kunde jag inte säga nej och tog mig tid att let upp  classic caffe mellanrost brygg  som tanten sökte efter.
gav dom till henne och hon sa tack och vände sig om å gick mot kassorna

Innan hon hunnig till kassorna vände hon tillbaka och komm rullandes med sin kundvagn. tittade upp på mig och sa.

Nu är jag här igen..... ( lång tystnad)
när jag inget svarade försökte hon igen - denna gång med en lite högre röst:
Nu är jag här igen

Ja nu är du här igen.. svarade jag

Jag skulle vilja ha sånt där earl gray the oxå.. PÅPÅSE!!!

Ännu en gång tog jag mig tid att leta reda på earl gray -PÅ PÅSE, plockade ner en påse och gav den till henne och hon tackade så hjärtligt.

Nu hittade jag mitt eget kaffe och tog det i handen och gick mot kassorna...

-" DU"
ropade tanten
- Ja vad är det"; svarade jag
- Jag är en riktig odåga, men jag är både blind , halvdöv och reumatisk så´skulel du snälla kunna räcka mig en burk oboy oxå?

"Självklart kan jag det" sa jag
röckte den till hennvarpå  hon började skratta och sa

" ja du förstår unge man , när man blir gammal så blir man blind, döv, ensam ochfattig, men nu ska jag sticka härifrån innan jag får stryk( ett stort leende på hennes läppar"

:
jadet än nog bäst att du kilar iväg illa kvickt innan en olycka sker, svarar jag med ett leende.

Hon skrattar ett sånt där skratt som gör en alldeles varm i hela kroppen.
hon går fram till mig.. kramar mig i höjd med bröstet ungefär.( så kort var tanten)
och säger.
tack så jättemycket för hjälpen det var kul att lära känna dig, men nu ska min assistent skjutsa mig till gunvor för vi ska fika.

jag stannar till medans hon vänder sig mot kassorna och knallar iväg


Assistänt tänker jag.....
Kärringjävlen hade utnyttjat mig


JÄVLA KÄRRING
ahah

Kommentarer
Postat av: Anna

haha snacka om torsk haha..
men va gulligt av dig att ta dig den tiden och hjälpa en dam i nöd haha..
kom hit om du vill med och festa..
puss på dig

Postat av: a

vill inte

2007-03-04 @ 03:11:39
URL: http://carltaylor.blogg.se
Postat av: Ellan

Hon ville bara ha en kram.. Du som är rädd för gamlingar...

2007-03-04 @ 12:01:36
Postat av: c

är det så?
e väl inte rädd för ngn?

2007-03-04 @ 16:40:03
URL: http://carltaylor.blogg.se
Postat av: Mia

haha.. sköna människor det finns :)

2007-03-04 @ 18:24:17
URL: http://miiasmake.blogg.se
Postat av: Madde

Nicky, räddaren i nöden! :D

Nicky va inte på falken i onsdags.. hahahaha! :P INTE INTE INTE!

2007-03-04 @ 21:45:00
Postat av: CC

Jag spelar fotboll

2007-03-04 @ 22:41:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback