När kärlekslåtarna strömmar ur högtalarna...

... Och man sitter ensam kvar här... Då börjar tankarna i huvudet snurra. På saker som är, har och kommer vara.

Ibland är jag så frukansvärt lycklig att jag är singel , men när det är kväll, kallt och emsamt- Då skulle jag bara vilja ha en hand att hålla, en kropp att krypa ned bredvid eller ett öra att viska något fint i.


Det är ett sjuhelsikes tag sedan jag hade ett fast förhållande sist och det tvärstörda med att försöka hitta någon ny är att man hela tiden kommer tillbaka med att komma på sig själv jämföra den nya med sitt ex.

Elinor var mitt första och hittills enda seriösa förhållande och det var helt fantastiskt en lång tid för att sedan -tyvärr- avslutas på ett ritkgit tråkigt sätt.

Nog om henne,

Men varför kan man inte ge en person en ärlig chans istället för att jämföra henne/ honom med någon annan- För jag vill ju verkligen inte ha en ny Elinor- eller vill jag?

Nåja.. Nu ska jag dricka mitt gröna te i min ensamhet. ( fy vad  ynklig  och desperat efter uppmärksamhet jag låter)


Hemskt hur vissa låtar kan träffa "bullseye" i ens hjärta.. man vill fälla en tår i sin ensamhet och bara drömma sig bort..
Bort till en plats där man är lycklig... lycklig jämt....
image182
"Håll min hand och viska något vackert i mitt öra"

Kommentarer
Postat av: Nina

Hmm, tänk att du känner precis som jag....Hade kunnat vara jag som skrivit, förutom d med Elinor ;)
Kram kram

2007-12-19 @ 20:12:37
Postat av: carl

Urs vad jobbigt för dig oxå då ninis...
e bara så orättvist egentligen mot den man träffar som ny....

skit det där!

kram

Postat av: Anonym

Jag känner igen mig i det du skriver. Tycker också det är jobbigt att träffa nya när jag hela tiden jämför. Vad fan ska man göra? :S

2008-01-23 @ 17:52:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback