EN vanlig dag på jobbet

Urs så trist det låter.. håller ni inte med?
Vill ha ett liv som min nya favoritbloggare ( även dagens tips:
http://hockeyfruns.blogg.se/  ).
Urs vad jag måste göra ngt som " shapar" upp i mitt fjollträsk som kallas liv......

EN vanlig dag på jobbet:
*05:00-vaknar oftast - kollar telefonen å svarar på eventuella meddelanden som trillat in under natten.

*05:15- Kliver upp- vrider på duschkranen och speglar mig-kolalr eventuella mogna finnar och förintar dessa.

* 05.17 In i duschen-  Drar händerna genom håret likt en modell - Shamponerar håret- tvålar in kroppen.. känner ¨på testiklarna efter eventuella knölar- duschar ur schampo och tvål från kroppen- vrider av duschkranen.

* 05.35Kliver in i köket- sätter på en kanna vatten till nescafe- kaffet jag dricker på morgonen- kliver ut å hämtar tidningen som 99gr av 100 kommer i brevinkastet.

*05:40frukost- Microgröt, kaffe och småfrallor avnjutes tillsammans med dagens rykande färska DN.

*06:00Borstar tänerna/Rakar mig- 5minuter brukar det ta... Sköljer med listerine...

*06:20SÄtter mig i bilen för avfärd mot jobbet.

*06.45-ca 15:00 JOBBAR-:(:(:(:(

* 15:30 Kommer hem- kollar vilken post som kommit.

*15:35 Klädbyte- Pyjamasbyxor/ Träningskläder/ naket- beroende på dag och humör( oftast naket)

* 15:40Matlagning- Ngt snabbt och gott

* 15:42knäpper på datorn- läser bloggar- kollar facebook och småchattar på msn.

*15:55ÄTA- äter det snabba och lättlagade. ofta framför datorn vilket man inte får;)

* 16:10klädbyte igen- Oftast från naket till träningskläder.

*16:15promenad till gymmet.

*16:20-Ca17:05 Gym- ca 45 minuter räcker om man kör intensivt.

*17:05promenad hem från gymet- partar ofta i telefon eller skickar sms.

*17:10 klädbyte + packa träningsbagen- rena å fräscha kläder.

* 17:45avresa mot träning.

* 18:00ombyte- byter om från civila kläder till hockeyvärmeställ

*18:15 2-nudd+ joggnin-uppvärmning innan ispasset

* 19:00 Ispass 1h 30 min- Svettigt värre brukar det vara

*20:40Ombyte/Nedjogg+strech/Dusch- Lite småsnack om livets små ting med grabbarna

*21:10hemresa

*21:30matlagning- oftast några infrysta rester.

*21:35Knäpper på datorn- kollar bloggar igen- msnar- skriver eventuellt egen blogg.

* 21:50äter maten-

*ca 23.30tandborstning/ dusch- beroende på hur ofräch jag e.

*någon gång mellan 23:30-02:00 släcks lampan -

Snacka om rutiner.. kom och bryt dessa.. vem som helst?? frivillig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback